Is een gescheurde plant sterker dan een gestekte plant bij vermeerderen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Antwoorden (2)

Hoe je een plant vermeerdert maakt niet uit voor de sterkte. De sterkte van een plant is wel afhankelijk van de verzorging. Mits goed verzorgd zijn zowel gescheurde-, ge-entte-, als gezaaide planten sterk.
3 jaar geleden
Een stek is vooral in het begin van de stektijd erg gevoelig voor minder goede omstandigheden. Dat wordt pas beter als de stek gaat wortelen, maar dat kan behoorlijk lang duren, vooral als de stek een beetje houtachtig is. Daarom is het scheuren van planten veel beter. De beste resultaten krijg je als je de "moederplant" in twee klieft en de helft dan ergens anders poot.