Waarom groeit een thalictrum delvayi wel maar bloeit deze niet?

Hij staat in de halfschaduw in goede grond en krijgt water.
Delavayi dus getikt maar ja. Hij deed het altijd prima in de tuin van vriendin waaruit ik hem heb opgegraven. Hij groei enorm en er zitten knoppen in maar die worden steeds bruin en verschrompelen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
2.2K
Rieneke1
3 jaar geleden
Heb je het over dit jaar? Het is de tijd nog niet, als het goed is verschijnen de pluimen iets later in het jaar.

Antwoorden (1)

Kan ervan afhangen hoe lang je hem al in de tuin hebt staan. Er zijn heel veel tuinplanten die enkele JAREN nodig hebben om in bloei te komen. Je poot ze in de goede grond, maar dan nog hebben ze enkele jaren tijd nodig om te settelen (goede wortelkluit e.d.). Zal dus toch een kwestie van geduld zijn. Begint een keer met weinig bloemen en wordt in de loop van jaren steeds uitbundiger (net zoals rododendrons, azalea's, tonrozen, pioenrozen.