Met welke (soort) grastrimmer kan ik ook (hoog)onkruid ommaaien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Het beste antwoord

Momenteel is al het onkruid nog mals en makkelijk met een gewone trimmer af te maaien, met een dunne draad.
Echter in de loop van de zomer gaan veel onkruiden al bloeien en krijgen sommige soorten taaie bloemstengels.
Aanvankelijk kan je dit nog met een trimmer maaien met een dikkere draad er in, maar later in de zomer moet je over gaan naar een stalen mes (bosmaaier).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hand zeis
Strimmer met zwaar draad
Bosmaaier

Vooral: Langzaam, niet te snel willen gaan, rijtje voor rijtje weg maaien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een bosmaaier adviseren. Deze wordt ook gebruikt
door de hoveniers die de bermen en wegkanten onkruid vrij houden.