Is er een middel die onkruid verdelgd,maar ook veilig is voor (huis)dieren die los lopen in de tuin?

Door dit groeibare weer van de laatste dagen schiet het onkruid als paddenstoelen uit de grond.
Nu wil ik het onkruid te lijf gaan met onkruid verdelger,maar ik wil wel dat het niet ten koste moet gaan van mijn dieren die dagelijks lekker in mijn tuin rondlopen.
(Ik wil ze niet verplicht binnenhouden)
Welk middel of merk kan ik veilig gaan gebruiken en is effectief tegen onkruid?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb een klein stukje gras in mijn tuin,de rest is bestraat met sierbestrating.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
16.3K

Het beste antwoord

gebruik gewone huishoud azijn,sproei deze tussen de voegen van de sierbestrating. Gebruik het onverdund en spuit als er geen regen wordt verwacht. Binnen 14 dagen
ben je van het onkruid verlost. Kinderen, en huisdieren
kunnen risicoloos buiten verblijven. Voor het stukje gazon
raad ik je aan dit op de arbeids intensieve manier te doen.
De veiligste methode voor dier, mens en milieu!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je gif spuit tegen onkruid, loop je ook het risico dat de mooie planten die je graa g zou houden dood gaan. Een schoffel of handschoenen & emmertje zijn het veiligste. Alle soorten gif zijn in beperkte mate giftig en dus potentieel schadelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkazijn schijnt het goed te doen.
Onkruidverdelger doet zijn werk in 8 uur bij groeizaam weer. Dat wil zeggen geen regen en een beetje zonnig.
Dus als je s'middags om 12 uur spuit en de volgende dag spuit je alles af met schoon water dan hoef je je huisdieren maar 1 dag binnen te houden. Alleen de voegen spuiten scheelt ook. Minder verdelgingsmiddel en ook minder residu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat middel ben je zelf. Handmatig is de beste diervriendelijke,maar helaas ook de meest arbeidsintensieve manier om onkruid te verwijderen. Misschien dat Ed zich hier over wil buigen,hij is De expert op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ecostyle Top Gun.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor onkruiden tussen uw sierbestrating zou je Roundup kunnen gegruiken,niet voor in het gras
fremar