Ik heb een maand terug coniferen gekocht en die worden nu bruin is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
crispy
5 jaar geleden
Nee, als coniferen bruin worden dan is de kans groot dat ze dood gaan. Kennelijk nemen ze geen water op, het wortelstelsel is te veel beschadigd.
jc54
5 jaar geleden
Ligt er helemaal aan wat je er mee gedaan hebt, en wat er vóór de koop mee gebeurd is.
Als de coniferen niet goed behandeld zijn en onvoldoende water hebben gehad, dan is het heel normaal dat ze bruin worden en dood gaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties het is al minder bruin geworden.. En ze komen van een ander grondsoort volgensmij.

Antwoorden (1)

Nee, dit is niet normaal.
Laat zo snel mogelijk een professionele hovenier komen of iemand waar u de coniferen gekocht heeft.
Het kan iets onschuldigs zijn, maar indien niet ingegrepen wordt, wordt het alleen erger.
Met het planten kan iets mis zijn gegaan. Zelfs een schep met roest kan al problemen geven. Staan de coniferen wel op een goede plaats? Niet vol in de schaduw?
In het algemeen worden coniferen bruin door twee oorzaken:
1 door de mens. In dit geval is de kans groot, omdat ze net geplant zijn.
2 door de natuur. Allereerst kan er een schimmel op de coniferen komen. Of er zit een infectie in de grond zelf.
Maar nogmaals, schakel iemand in, omdat ze net geplant zijn. Je kunt wel al voorzichtig (indien het niet teveel is) de bruine stukken wegknippen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
burgos
5 jaar geleden
Te weinig water gegeven?