Hoeveel water moet een weed plantje hebben?

Wie weet hoe je aan een weed plantje kan zien hoeveel water die moet hebben ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi lief plantje!

Het beste antwoord

Kan je de plant niet in de tuin zelf zetten, in zo'n pot is eigenlijk niets waard, moet je niet een keer met vakantie, of een weekendje weg?
Straks als de plant groot is, heeft hij bij zonnig warm weer, veel water nodig en ben je er niet, dan is het over en uit!
Het geven van water is afhanklijk van de themperatuur, luchtvochtigheid, soort potgrond, wind, zon, grootte van de plant en groeisnelheid.
Zet hem in ieder geval op een schotel, alleen bij veel regen, de schotel regelmatig leeg gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u vcoor de uitleg, inmiddels goeit het plantje erg hard.

Andere antwoorden (6)

Veel. Je kan wiet niet te veel water geven bijna. Het is een plant die van nature in natte gebieden groeit. Een schote met water onder de pot is ideaal; Warm & nat en de plant groeit terwijl je ernaar kijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze klein zijn ongeveer een glaasje water OM de dag...en dan geen longdrink glas!!
Ook kan het goed zijn om rondom de plant heen te wateren zodat de wortels ernaar toe groeien...
geef ze alleen op de aarde water...niet op de bladeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een wietplant heeft naast heel veel water ook andere groeistoffen nodig
loop eens langs de winkel waar ze de zaadjes verkopen deze kunnen je alle info geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de bladeren geel worden: teveel water gegeven
Als de plant gaat hangen: dorst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan ben je te laat...
Veel water, op droge dagen wel 2x per dag, en lekker veel (wormen)mest.
Ik heb ze ook wel eens, en het valt me op dat de plantjes die iets droger gehouden worden veel te snel bloemen gaan maken, en de uiteindelijke oogst iets minder is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
genoeg om van te leven