Weet iemand de naam van deze plant?

Weet iemand wellicht de naam van deze plant? Ik heb een hoop planten gekregen van familie, die nu beginnen te bloeien. Ben erg benieuwd hoe ze heten.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke plant heb je het over? Heb je een afbeelding, een omschrijving?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja sorry, was misgegaan met uploaden van de foto's zag ik later.. moet er nu bij staan!

Het beste antwoord

Het is de iris siberica Blue king.
Nu zijn er heel veel blauwe Iris soorten, deze heb ik zelf in mijn tuin en ook het blad lijkt er sprekend op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker een Iris, heel kenmerkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor.. dat is hem! Een iris siberica, briljant.. bedankt!

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me een iris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Iris is het zeker en ik denk dat het een Baardiris is.