de naam van deze plant? hij heeft gele bloemetjes met 5 bloemblaadjes de blaadjes aan de stengel zijn gezaagd en ze staan in een kransvorm

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een afbeelding of foto zou ook wel helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaatje! Plaatje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoogte van de plant?
Bloeitijd nu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad: foto, bloeitijd, hoogte, houten stengel of vaste plant?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk is er niet echt interesse in het antwoord. Ik haal de mijne daarom maar weg.

Antwoorden (2)

Er is een hele grote groep planten die "gezaagde"bloemblaadjes hebben.
Momenteel bloeit het havikskruid ( bochtig ), maar er zijn heel veel soorten die er fam. van zijn.
De bloemblaadjes eindigen in 5 puntjes.
het lijkt alsof ze er met een schaartje uitgeknipt zijn.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik kan je vraag op twee manieren lezen.
Met de blaadjes aan de stengel bedoel je gewone blaadjes, geen bloemblaadjes!
Dan zou het de Trollius kunnen zijn, die bloeit nu, en de rest zou dan ook kloppen.
In het Nederlands, kogelbloem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het soms ( Zilvervlies )?