Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hoog mag de heg in de voortuin maximaal zijn?

In de voortuin van mijn rijtjeshuis ben ik aan twee kanten ingebouwd door de heg van beide buren. Hoe hoog mag deze zijn want ik wil graag wat kunnen zien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij zijn de exacte regels per gemeente verschillend, maar, naar wat ik heb kunnen vinden is de voor de voortuin een max. van 1 meter en de achtertuin een max. van 2 m.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Citaat:

"De hoogte van de haag is ook vaak een bron van ruzie. Laat een heg nooit hoger worden dan de in een bestemmingsplan vastgelegde maximale hoogte voor een schutting. Een hoogte van maximaal 1,80 m lijkt regel te zijn in Nederland. Het benemen van licht bij uw buren door een haag is sowieso bij voorbaat een zaak die u juridisch verliest."

Kortom, als ie hoger dan twee meter is, sta je sterk.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
In plaats van te focussen op wat MAG, kan je ook even naar je buren lopen en aangeven dat jij erg weinig licht krijgt, en graag de heg iets korter zou willen. Of je het daar over eens kan worden. Beter een goede buur dan een juridisch gevecht...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding