Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In onze regenton zitten continu muggenlarven. Toch heb ik niet het gevoel dat ik bij ons in de tuin veel gestoken wordt. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
10.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In regentonnen komen zeer veel muggenlarven voor die het water zuiveren en helder houden!
Ze zijn dus uitermate nuttig, anders zou het zaakje flink stinken.
Bijna alle muggenlarven zijn niet de larven van de steekmuggen, maar van andere soorten.
Maak ieder jaar je ton even leeg en schoon, want als er een hele dikke laag modder in komt, kunnen er wel steekmuggen uit komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als die larven muggen zijn geworden, zul je het wel merken.
Muggenlarven zitten veel in stilstaand water. Ik zou even een aquariumpomp in de regenton hangen om het water in beweging te zetten en die muggen larven om te brengen. Je kunt ze ook met een schepnetje eruit vangen en aan de goudvissen geven die zijn er dol op. (als je die hebt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook paraffine olie in de ton doen dan kan de larf niet meer ademen en is het afgelopen met ze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding