Waarom staan de paardebloemen als eerste weer overeind nadat het gras gemaaid is?

Het gras is gemaaid voor ons huis, heerlijk fris weer, maar waarom zie je de ochtend erna als eerst de steeltjes van de paardebloemen weer hoog boven het pas gemaaide gras staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (4)

"Zo sterk als een paard"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paardenbloem kan zich heel snel herstellen en groeit heel snel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als hij afgesneden is, groeit hij dan zo snel weer terug of heeft de paardebloem een soort mechanisme waardoor hij niet afgesneden word door de grasmaaier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De paardenbloem groeit gewoon weer heel snel aan. Het is onkruid wat heel snel en vaak groeit. Als het afgesneden word zal het heel snel weer aangroeien.
Een paardenbloem bloeit vanaf half April uitbundig. Één
gele kleurenpracht in weiden, bermen en perken .
Worden deze nou gemaaid, dan maakt de paardenbloem
ontzettend snel weer nieuwe bladeren en bloemen. Dit omdat ze geen zaad hebben kunnen ontwikkelen, en dit is nodig om een uitbundig voortbestaan het volgend zeizoen
te kunnen garanderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stengel van een bloem van de paardebloem, kan heel snel groeien, vandaag gemaait, morgen staan ze er al ver boven uit.
Het zijn dus de niet afgemaaide, bloemstengels, die bijna in bloei staan en de volgende dag in bloei komen.