Is schoonmaakazijn op bloempotten schadelijke voor de planten?

Ik wil graag de groene aanslag en de witte kalkaanslag van de plantenpotten af krijgen en dat gaat het beste met schoonmaakazijn. Kan ik met schoonmaakazijn bloempotten aan de buitenkant schoonmaken zonder dat dit schadelijke gevolgen heeft voor de planten die er in staan? Het zijn terracotta potten, dus poreus.Ik vraag me af in hoeverre de azijn in de pot (-aarde) kan trekken en of het beter is om het met heel veel water na te spoelen of dat dat er juist voor zorgt dat het nog meer de pot in trekt. Is er anders nog een andere, plantvriendelijke manier om de pot schoon te krijgen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tuin
4.2K

Antwoorden (1)

Azijn maakt je plantenwortels kapot.Je zou kunnen proberen eerst de plant er uit te halen en de pot dan mat azijn grondig te reinigen,erna zeer grondig met water afspoelen zodat alle resten van de azijn weg zijn.
fremar