Wat gebeurd er als je je tuin zomaar groter maakt dan toegestaan?

Ik zie sommige tuinen veel langer en dan een paar er tussen in korter echt geen gezicht. Hoe zit dat hebben ze daar extra voor betaald? Of doen ze dat zomaar?

6 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
LeonardN
6 jaar geleden
Wat is nu je vraag? Want je stelt er meerdere. Wordt er grond van de gemeente ingepikt denk je?
Soms wordt er wel eens een paar meter verkocht, niet iedereen gaat daarop in. Dan krijg je al zulke praktijken. Als de daad onrechtmatig is zal de gemeente wellicht een keer gaan handhaven en als je dan niets doet zullen de boetes vanzelf komen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb jij een korte en wil je graag een lange tuin? Zo klinkt het. Vraag het degene met een lange tuin.
19belle87
6 jaar geleden
Hoe hoog zijn zulke boetes?

Antwoorden (1)

Wat gebeurd er als je je tuin zomaar groter maakt dan toegestaan?
(Ik ga even uit van gemeentegrond)

-Niks, zolang niemand het door heeft of doorvertelt.
-Een aanmaning de situatie brengen zoals deze was, eventueel met een boete of kosten van een rechtszaak als je het zo ver laat komen.

In sommige gemeentes zal het gedoogd worden/oogluikend worden toegestaan. Ook kan het zijn dat je abuis bent en dat de grond door de gemeente ooit verkocht is. In theorie kan het ook dat alle kavels nooit gelijk waren.