Waar zijn de planten te koop die rob gebruikt in zijn programma de tuinruimers?

De planten die tuinman rob gebruikt hebben vaak speciale eigenschappen. Zij zijn echter, bij navraag niet altijd te krijgen bij de zgn. hoofdsponsor Intratuin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Via onderstaande link kun je op hun site komen en via een contact formulier elke vraag aan ze stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal altijd wel een probleem blijven, er zijn in ons land tienduizenden verschillende soorten tuinplanten!
Een tuincentrum heeft dat nooit in voorraad.
Komt nog bij, dat Rob vaak nieuwe soorten moet promoten van de sponser, deze nieuwe soorten zijn vaak nog niet of nauwelijks in de handel, de reclame hiervoor moet de vraag hiervoor laten toenemen, vaak vast voor het volgende jaar.
Als je de juiste naam hebt, dus de eerste naam, met minimaal de fantasienaam( Soortsnaam), b.v. een rode geranium, perlagonium (zonale) firecrest zou je op internet kunnen gaan zoeken.
Zonder minstens twee namen is dat onmogelijk.
Dit is tevens ook het grote nadeel als je in tijdschriften plantennamen tegen komt, en je wilt ze ergens bestellen, ja bestellen bij wie?
Er zijn gewoon te veel plantensoorten en er komen er ieder jaar nog honderden bij!