Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe stop je wortels van een boom om uit te lopen ?

bij het omhakken van een boom blijven de wortels in de grond, hoe verhinder je deze om elk jaar opnieuw uit te lopen in de lente ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik heb vorig jaar een kersenboom weggehaald, omdat ik niets meer met de rest van de tuin kon doen, zoveel wortels zaten er in de grond. Tot 5 meter rondom, dus 25 m2 heb ik de wortels weggegraven, maar ik heb nu toch zo'n 500 nieuwe kersenbomen staan, sommige zelfs 15 meter vanaf de stamplaats.

ik blijf ze consequent weghalen /afmaaien etc, en met gif bespuiten, maar het is een hele klus.

toch ben ik blij dat ik het gedaan heb, want ik kan nu veel meer met mijn tuin
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Uitgraven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Abeel en de iep, willen nog al eens uitlopen na het wegzagen van de boom, steek met een spa, of bijl, alle opslag regelmatig weg, dan gaan de wortels uiteindelijk dood, nooit afknippen, dan lopen ze weer uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boor in de wortels enkele gaatjes, en vul deze met
Round-Up , de wortels lopen niet meer uit, maar rotten
weg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Round-Up is te koop bij O.A intratuin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een zak cement en stort die over de plek, plant er dan mos op... Zo deed ik dat hier in mijn tuin, werkt goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding