Hoe voorkom ik dat een hardhouten Azobe paal gaat rotten die verankerd is in water?

Ik wil een azobepaal verankeren in een grote pot zodat ik er een klimplant tegenop kan laten groeien. Ik zet de plant op een hydrocultuur, waardoor de onderkant van de paal dus in direct contact komt met water. Hoe kan ik voorkomen dat de paal aan de onderkant gaat rotten? Kan ik de paal ergens mee behandelen aan de onderkant? Hierbij mag vanzelfsprekend ook de kwaliteit van het water niet in het geding komen. Tips zijn heel erg welkom!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
5.1K

Het beste antwoord

Goed azobe rot niet snel.
Behandeling is niet nodig en kan zelfs negatief zijn.

Het moet zeer zwaar hout zijn en nauwelijks drijven op water of zinken.

Drijft het goed dan is het geen azobe of van slechte kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! Ik hoop dat dan ook geldt op een termijn van zo'n 10-20 jaar.