Wie weet wat voor plantje dit is!?

Wit, met spoor, Samengesteld blad, Bloem in aarvorm? zaden in peultjes

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Amadea
6 jaar geleden
Geurt de bloem aangenaam?

Het beste antwoord

Dit lijkt mij een eenjarige ridderspoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Consolida ajacis
Rieneke1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank!
Heb hem inderdaad na nog 2 uur zoeken ook gevonden "wilde ridderspoor", blijkbaar zeldzaam. Had hem ook nog nooit gezien! Ga kijken of ik een deel van de zaadjes volgend voorjaar kan laten kiemen. de rest laat ik waar ze zijn.
Rieneke1
6 jaar geleden
Als je er zaad van trekt, bedenk dan dat het koudekiemers zijn. Om te ontkiemen moet eerst de vorst er overheen gaan. Omdat je het met de winters hier niet weet, kan je ze het best een tijdje droog in de vriezer bewaren: ik gebruik zelf graag een fotoroldoosje daarvoor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Weer wat geleerd. Ik had ze enige tijd geleden gezaaid maar er kwam niets op. Geen wonder als het een koudekiemer is. Bedankt voor de tip. Welke tijd moet je ze dan eigenlijk zaaien?
Rieneke1
6 jaar geleden
@boerderijbert, in het voorjaar, maart of zo. Ik doe dingen vaak wat met de losse hand, en het komt meestal goed. Hangt ook een beetje van het weer af wat ik doe en wanneer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank, na lang zoeken vond ik dat ook de meest waarschijnlijke!
zeker aangezien ik twee kleuren gevonden had.