komt een verdelgde plant door heet water sneller terug na het verwijderen van deze plant?

Andersom gezegd als een plant behandeld word met heet water sterft deze af en word bij sommige gemeenten direct erna weggeveegd. komt deze eerder weer op als dat ik het verschrompelde deel laat staan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Rieneke1
6 jaar geleden
Nee, dat maakt niet uit. Als het bovengrondse deel dood is is het dood, of je het nu laat zitten of niet.

Antwoorden (2)

Als een plant verdelgt is dan komt die niet meer terug. Wel kan het zijn dat deze plant voordat ze werd verdelgd en verwijderd reeds zaad het laten vallen op de plaats waar ze stond en op die manier weer kan gaan groeien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heet water wordt steeds vaker gebruik om onkruid te verdelgen.
Dat ze daarna borstelen heeft te maken dat het er dan netter uit ziet.
Heeft dus geen invloed op het terug groeien van onkruid
Sommige soorten onkruid zijn meerjarig en hebben wortelstokken onder de bestrating zitten, die dan weer uitgroeien
Ook zijn vaak veel onkruiden wel boven de grond verbrand, maar onder de grond nog net niet, ook die gaan dus weer groeien.
Als de bestrating niet voldoende droog was, gaat er veel energie verloren in het opdrogen van de straat en kan veel onkruid gewoon weer uit lopen, omdat het niet voldoende heet is geweest.