kan het zijn dat mijn plant vergiftigd is met roundup of ander spul?

mijn plant doet het deze lente bijzonder beroerd en ik weet dat er naasten in mijn omgeving zijn die bekend zijn met het vergiftigen van planten die ze in de weg staan, nu begin ik te denken dat mijn plant schijnbaar in de weg staat en vermoed ik dat er iets mee gedaan is. Ik ontdek namelijk inkepingen aan de onderkant van de plant maar heb zelf geen ervaring hoe round-up wordt gebruikt of andere chemicaliën om een plant/boom te doden maar lees hier nu wel over (helaas), misschien kan iemand aan de hand van de afbeelding meer duidelijk verschaffen hierover

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
2.8K

Antwoorden (1)

De stam is ingesnoerd, doordat er iets om heen zat dat niet mee kon rekken.
Hoogst waarschijnlijk een oude boomband.
Zo te zien al vele jaren lang.
Dus geen roundup

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze boom is niet meer te redde, hij zal op die plaats een keer afbreken.

Toegevoegd na 26 minuten:
Heb de foto op mijn computer bewerkt en vergroot en daarna is goed te zien dat jaren geleden er op twee plaatsen vlak boven elkaar is gezaagd ( dus geen boomband )
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor alle input, zit niet anders op dan de plant extra voorzien van water in de komende zonnige dagen en hopelijk trekt deze nog bij en hopelijk overleefd ie het want ik ben een planten liefhebber zolang ze natuurlijk niet hinderlijk in de weg staan, maar planten of bomen vergiftigen zonder toestemming is uit den boze, dank voor alle reacties !
Z512099
6 jaar geleden
@shotfac, de boom werd niet vergiftigd, de verwondingen op de foto kwamen niet van Roundup.