Moet je bloemen met knol in volle grond water geven?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Antwoorden (2)

Ja, meteen na het planten.

7. Moet ik de bloembollen na het planten water geven?
Geef de voorjaars bloeiende bloembollen meteen na het planten water. Zo worden ze aangespoord om wortels te maken. Hoe eerder de wortels gevormd zijn, hoe beter de bloembol tegen kou en vorst kan. Bloembollen in potten hebben in de periode na het planten ook nog water nodig omdat de grond in potten sneller uitdroogt. Zomer bloeiende bloembollen hebben direct na het planten extra veel water nodig. Houd de grond in de tuin of in de potten/plantenbakken na het planten vochtig.

Toegevoegd na 5 minuten:
Misschien bedoel je planten als dahlia's:

Water.
Geef dahlia's altijd voldoende water. De grond dient altijd vochtig te zijn. Vooral de hogere soorten kunnen als ze goed ontwikkeld zijn via het vele blad heel wat water verdampen op warme dagen. Te weinig water veroorzaakt een trage groei, weinig bloemen en geelverkleuring van het blad. (bron)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het licht eraan wat voor aarde het is. Als de aarde al vochtig genoeg is , hoeft het niet . Maar zorg ervoor dat de aarde ook niet droog staat! Altijd vochtig houden en hoed in de zon houden / warme kamer. Dan komt hij op