welke soort kamperfoelie groeit snel, bloeit en blijft groen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb nu al enkele keren Kamperfoelie gekocht waaraan bovenstaande eigenschappen toegeschreven werden, maar die niet aan de beschrijving beantwoorden. Bv. mijn huidige kamperfoelie groeit héél traag. Nochtans heef t op die plaats ooit een kamperfoelie gestaan, die heel snel groeide en heerlijk geuren bloeide en groen bleef ook in een strengere winter het is wel een ingesloten plaats dus redelijk beschut) .
Maar die moest weg wegens verbouwingen en heeft de verhuis niet overleeft.

7 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

De snelgroeiende kamperfoelie is de Clematis montana. Deze kamperfoelie bloeit in mei en juni met witte bloemen en blijft het hele jaar groen.
Bronnen:
een maand geleden