Hoe kan je tamme kastagne kweken?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb in het bos gezien dat er onder een tamme kastagne honderden kleine kastagne boompjes groeien. Kan je deze boompjes simpelweg eruit trekken en ergens anders poten, zodat er over 10jaar meer vruchtdragende tamme kastagnebomen op een andere plek staan?

7 jaar geleden
in: Tuin
1K

Antwoorden (1)

De tamme kastanje wordt vermeerderd d.m.v. zaaien. Als je dus een jong boompje hebt, zou je het kunnen verplanten en die zou dan uit kunnen groeien tot een vruchtdragende boom.
7 jaar geleden
robert1986
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik heb dus jonge boompjes die onder een tamme kastagne al zijn uitgekomen op een andere plek uitgeplant. Dat moet dus ook kunnen?
greetzz!