Welke snijbloem, bloeit het langst?

Ik ben een pluktuintje aan het aanleggen, omdat het niet zo groot is, zoek ik snijbloemen die lang bloeien.
B.v.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Begin simpel en koop voor een paar euro een zakje zaad met een snijbloemen mengsel.
Plant voor de herfst bloemen, voor eind mei, stekjes van Chrysanten, dan kan je plukken totaan de vorst.
Er zijn honderden soorten prima snijbloemen voor jouw tuin, beetje afhankelijk van je grondsoort en standplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Veel bloemen gaan weer opnieuw bloeien als je ze afknipt, dus die bloeien lang. Dat is bv met lathyrus (klimplant ) het geval,dus als je een kleine tuin hebt kun je darmee leuk de hoogte in
13 jaar geleden
Orchideeën, lelie's en gladiolas ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indische kers ,gladiool en laterus ( hoe meer je plukt hoe beter hij doet bloeien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chrysanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een rozentuintje, je kunt dan het hele jaar
door rozen plukken en knippen. Een uitstekende snijbloem, ze zijn er in vele variatisch en kleuren en bovendien nog heerlijk geurende soorten. En ze bloeien ieder jaar weer opnieuw.