Is regen slecht voor net gezaaide bloemen?

Ik heb vandaag bloemen gezaaid, veldbloemen en een assortiment zomerbloemen. Ik dacht dat het vandaag droog zou blijven, maar het regent toch een klein beetje nu en dan. Kan dit kwaad voor de net gezaaide bloemen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Juist niet, tenzij het zure regen is maar daar is de kans niet groot van. Zoals je misschien al weet hebben planten koolstofdioxide (co2) en water nodig (h20) verder ook zonlicht. hiermee maken ze glucose waarvan ze groeien dus het is alleen maar goed dat ze water krijgen!