kunnen aalbessen tegen een schutting groeien?

Ik moet een schutting laten begroeien op de camping. Kan ik dat met fruit doen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Antwoorden (1)

Dat is o.a. afhankelijk van de ligging van de schutting. Staat er zon op , een gedeelte van de dag of de hele dag?

Rode of witte aalbessen, dat is de eerste keuze. De rode zijn zoeter , maar witte worden minder snel gepakt door vogels.

Rode groeien het best in de zon, kunnen het hele jaar door geplant worden , beste tijd is oktober - maart . planten slaan het makkelijkst aan en behoeven niet [of weinig] extra water na het planten.
Een rode bes groeit zeer gemakkelijk maar staat liever niet te nat. >loopt het water niet weg na een regenbui, dan is het waarschijnlijk te nat!

>>>Gewone planten kunnen op één tot anderhalve meter uit elkaar. Als u planten gaat uitleiden om bijvoorbeeld een laag hek te vullen, kunt u een kortere afstand van ongeveer 70cm. aanhouden.<<<

Voor meer info zie link .
Meer info zie

http://www.fruitbomen.net/informatie/p/44/een-rode-bessenstruik-kopen-planten-en-verzorgen/

Toegevoegd na 8 minuten:
Antwoord :
ja dat kan als er de hele dag zon op staat, als er ook schaduw is , zal de produktie misschien minder zijn , maar in ieder geval mindere kwaliteit vruchten zijn. Bovendien is het belangrijk om aan 'onderhouds-snoei' te doen; het leiden van takken is ook belangrijk, zodat licht en warmte beter bij alle takken kan komen , dit geeft een betere kwaliteit bessen en voorkomt ziekten.

Plaats in de tuin : Zon of, maar met mindere kwaliteit vruchten, halfschaduw.