Vogelwaterbakje ijsvrij houden. Bestaat er een op zonenergie aangedreven pompje of verwarmingtje?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (2)

je kan wat druivensuiker in het waterbakje doen, maar op den duur zal het wel bevriezen. er bestaan echter ook verwarmings-elementen voor dit doel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een plus voor je link. Helaas geen antwoord op de vraag of er ook verwarming bestaat waar je geen stopcontact voor nodig hebt.
Als je je waterbak(je) op een houten plank zet dan kun je in deze plank een kleine ronding uitzagen en in deze ruimte kun je een fietsenlampje laten branden op een trafo. Dit lampje levert genoeg warmte om het water in de waterbak niet te laten bevriezen. Het kan de hele winter aanblijven en het water wordt er niet warm van.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geniaal !!!! Mijn opa deed dat met fietslampje elastiek plakband platte batterij .