Wat is er aan de hand met mijn cactus?

Bij mijn bloemist weten ze het ook niet, want als het rot zou zijn, moet dat van onderaan beginnen..
Graag wat tips of info?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Dit soort planten is zeer sterk aangepast aan warmte en droogte.
Hoe droger de plant staat, dus weinig water krijgt, hoe lager kan de temperatuur zijn.
Hoe natter de plant hoe hoger de temperatuur moet zijn.
Ergens is het daar mis gegaan.
De plant is totaal volgezogen met water en heeft tegelijk niet warm genoeg gestaan.
gevolg rotten van de plant.
Hier is niets meer aan te doen, helaas.
Vrijwel alle soorten cactussen en vetplanten, moeten in de winterperiode, met kort daglicht, heel erg droog overwinteren.
Sommige soorten kunnen zelfs de hele winter zonder water, of hooguit een keer per maand.
Maar staan ze koud, dan is ook dat soms nog te veel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg! Kan helemaal kloppen, ik ben weinig thuis en de verwarming staat dan dagenlang gewoon uit. Ik had instructies om hem eens per 6 maanden een half kopje water te geven, wat ik ook braaf gedaan heb, maar ik vrees dat hij toch "verzopen" is bij de kou. Jammer, maar dan weet ik dat voor de volgende cactus :)