Waar kan ik vinden wat de nadelen zijn van duurzaam werken?

Als onderwerp van mijn sector werkstuk heb ik ‘‘Duurzame hovenier’‘, Een deelvraag daarvan is ‘‘wat zijn de nadelen van duurzaam werken’‘. Maar ik kan het nergens vinden, misschien weten jullie het ?.......Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Een hovenier kan een tuin aanleggen op een niet duurzame manier.
Geen juiste grondbewerking.
Goedkope snelgroeiende planten er in.
Een vracht goede grond over de tuin enz.
----------------------------------------------------------------------------------
Een hovenier kan ook een tuin duurzaam aanleggen.
De juiste grondbewerking, dus voldoende diep spitten.
Een juiste keuze in beplanting door niet woekerende en niet te snel groeiende planten er in zetten.
e.v.t. meststoffen en kalk toevoegen aan de grond+ indien nodig voldoende organische meststoffen en structuur verbeteraars.
-----------------------------------------------------------------------------------
De nadelen daarvan.
De aanleg van de tuin is aanzienlijk duurder, tot wel 5x duurder of meer.
Je moet langer wachten op resultaat, immers duurzaam gekozen beplanting groeit ook langzamer.
Er zijn de eerste jaren meer onkruiden, omdat de beplanting nog niet is gesloten
Maar door duurzaam te werken, ben je op den duur toch goedkoper uit.
De tuin zal er ieder jaar weer mooier uit gaan zien.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Een niet duurzame tuin, kost veel meer onderhoud/ herstel/nieuwe beplanting enz.
En de problemen zullen blijven, zelfs alleen maar groter worden.
Er is geen eind goed resultaat en zal het ook nooit worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die vind je hier op Goeie Vraag. Want je hebt de vraag al eerder gesteld, en daar zijn inmiddels twee antwoorden op gekomen. Dus kijk bij http://www.goeievraag.nl/huiswerk/vraag/584038/nadelen-duurzaam-werken
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik twijfel soms ook bij welke categorie mijn vraag thuishoort.
Door hem in twee totaal verschillende categorieen te plaatsen, bereik je verschillende soorten mensen. Ik weet niet of Eddijst wel eens aanbevolen vragen per mail krijgt over huiswerk, maar in de rubriek planten kjikt hij wel, en hij is de juiste persoon voor deze vraag.
Amadea
8 jaar geleden
Ja, die nieuwe categorieën Huiswerk en Mening zijn lastig om een specifieke vraag in te vinden. Want ze staan niet op onderwerp. Dat is vaak schipperen.