Skimmia Japonica ( plant )

ik heb in mijn tuin 2 skimmia japonica staan een achter in de tuin en een vrij dicht in de buurt van een conifeer, ze kregen allebei even veel licht en zon als water, de skimmia achter in de tuin groeit als een tierenlier en voor in de tuin ( bij de conifeer ) is op sterven na dood , verdragen conferen en skimmia's elkaar niet ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2K

Het beste antwoord

Ja de schuld ligt bij de coniveer.
Het is een boom die dag en nacht doorgaat met water opname en verdamping.
Daardoor verdroogt de Skimmia.

Planten
Coniferen zijn moeilijk te verplanten, omdat de verdamping het hele jaar blijft doorgaan. Vooral bij zonnig winterweer en koude wind drogen ze snel uit.

Toegevoegd na 5 minuten:
Skimmia is een groenblijvende heester, niet moeilijk te houden en goed gedijend in de schaduw en halfschaduw. Het is een prima dekheester voor de kale voet(en) van rododendrons. En als los groeiende haag, die niet geknipt hoeft te worden, ook heel bruikbaar. Afhankelijk van de soort of variëteit wordt de struik niet hoger dan 80 - 100 cm.
Als in het voorjaar een handje koemestkorrels rondom de wortelvoet wordt
De bloemknoppen van Skimmia japonica 'Rubella' hebben een karmozijnrode gloed
gestrooid, zal Skimmia u rijkelijk belonen met bloemen en bessen. Een vochtrijke humeuze grond, het liefst neutraal of lichtzuur, is nodig. En... niet vergeten, een beschaduwde plaats.

http://www.neerlandstuin.nl/struiken/skimmia.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Coniferen slurpen waarschijnlijk al het water op. Toen ik nog grote coniferen in mijn tuin had, groeide er ook niks in de buurt, het ligt dus niet aan de Skimmia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Coniferen houden vrijwel al het regenwater tegen, het zijn eigenlijk groten paraplu's.
Tevens halen ze enorm veel vocht uit de bodem omdat ze zomen en winter blad hebben en daardoor altijd water verdampen.
Vorig jaar is er in de nazomer en herfst, vrijwel geen regen gevallen, bijna twee maanden!
Maar de conifeer haalt ook dan vocht uit de grond met al zijn wortels, het wordt dan ook stofdroog in zijn buurt en bijna niets zal er dan nog kunnen groeien.
Verplaats de Scimmia naar een andere plaats, wat weg van de conifeer, misschien herstelt hij nog.