Waarom klimt een pad tegen de muur?

In mijn tuin, rondom met schutting in beton, vind ik regelmatig een pad. Hoe komt ie erin? Gisteravond, de warmste dag ooit (17 dec.) klom er een pad naar beneden vanaf een stenen muur.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Vermoedelijk zoekt hij dan een overwinteringsplek. Want een vochtig holletje onder stenen is voor hem een van de ideale plaatsen om veilig de winter door te komen. Zolang het weer zacht blijft zijn ze actief, maar als het ook overdag koud wordt kunnen ze zich niet goed meer bewegen en gaan ze in winterslaap.
Amadea