Wat voor plant is dit?

In twee seizoenen spontaan uit de grond geknald. Iemand een idee wat voor plant dit is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Rieneke1
8 jaar geleden
Hoe ziet de bloei er uit?
zondag
8 jaar geleden
Doet me denken aan een vlinderstruik.

Het beste antwoord

Dit zijn jonge vlinderstruiken.
"De vlinderstruik (Buddleja davidii) is een plant uit de helmkruidfamilie. In Europa is de soort vooral als tuinplant in gebruik, maar de plant komt ook verwilderd voor. De struik kan enige maar geen zeer strenge vorst verdragen, bij circa -15 °C kan de plant sterven." Uit de Wikipedia.

http://www.mupload.nl/img/eztrexaymkv.jpg

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij jonge struiken en -scheuten, zijn de bladeren lichter van kleur. Er zijn ook heel veel soorten. In de zomer, zoals u op de foto ziet, een ware trekpleister van allerlei insecten, vooral vlinders.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ziet er uit als een Buddleia (vlinderplant).