Kan ik een cactus in de winter op het balkon laten staan?

Ik heb een cactus gekocht en nu heel sfeervol op het balkon staan. Mijn man vind hem lelijk en wil hem niet in huis. Maar overleefd deze cactus het wel in de winter op het balkon?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
10.8K

Het beste antwoord

je kan de cactus inpakken met stro dan overleeft hij misschien wel. wij hebben palmbomen die wij in de winter in pakken met stro en wel op een plek zetten waar het warm is en ze hebben het nog steeds overleefd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik vrees dat de cactus zo niet genoeg licht krijgt, en ook niet genoeg tegen vocht beschermd is. Een palmboom lijkt niet echt op een cactus.

Andere antwoorden (2)

In principe kan een cactus wel tegen een beetje vorst,dus als de cactus enigszins wat beschermt staat zal hij het wel overleven,maar als het wat te erg vriest zal hij het nooit overleven.
fremar
8 jaar geleden
Nee, niet doen, dat gaat de cactus niet overleven. Op zich kan een cactus (verschilt ook per soort) wel wat kou hebben, maar vrieskou trekken de meeste niet.

Erger nog is de nattigheid: kou in combinatie met droogte is heel iets anders dan kou in combinatie met veel neerslag.

Het beste is je cactus in een koele kamer bij het raam of in een lichte schuur te laten overwinteren.
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een plus. Vooral nattigheid in combinatie met lage temperatuur is funest. Overigens kunnen sommige cactussen uit Texas wel tegen (nacht)vorst; maar ze moeten dan echt absoluut droog staan.