Kun je geplastificeerd gaas met krammen vast zetten op de stam van een Columnaris conifeer?

Moet je hiervoor nog een speciaal soort kram hebben?
Gaat de conifeer niet kapot door er een kram in te slaan als deze gaat roesten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Antwoorden (2)

Ja, je kunt die gaas best vastzetten met een kram. De conifeer zal er niet aan dood gaan. Tegen de tijd dat de kram helemaal verroest is, kan de gaas in de conifeer zijn ingegroeid.
8 jaar geleden
Ja dat kan.

Maar dat kan je vast ook anders oplossen.
De krammen en mogelijk ook het gaas zal in de boom groeien.

Als die boom ooit om en in stukken gezaagd wordt kost het een motorzaagketting.

Neem bijvoorbeeld een houten lat, zet het gaas daarop vast en span de lat met banden om de boom, waarbij je af en toe de banden losser vastzet.