Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zullen kalkhatende planten opbloeien indien er azijn aan hun drinkwater wordt toegevoegd?

Ik heb een bonte verzameling kalkhatende planten in mijn tuintje staan. Ik dacht deze planten te vriend te kunnen houden door een regenton te installeren en ze voortaan alleen nog te begieten met regenwater.
Helaas blijkt de ton niet te kunnen worden aangesloten.
Nu las ik dat kraanwater ontkalkt kan worden door er azijn aan toe te voegen (5 ml azijn op 5 liter water).
Is dat zo? En heeft het geen nadelige gevolgen voor de rest van de tuin?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kijk eerst eens hoeveel kalk je kraanwater bevat (watermaatschappij weet dat wel) Misschien valt het wel mee, en dan is het zonde om een dure ontkalker te nemen, Misschien is af en toe mest voor kalkminnende planten genoeg

Toegevoegd na 11 uur:
sorry ik bedoel dus mest voor kalkhaters, schrijffoutje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Die min is niet van mij. Ik vind je advies om even bij de watermaatschappij te informeren namelijk een goed advies ! Maar begrijpelijk is de min óók ! Je spreekt namelijk over kalkminnende planten terwijl de vraag over kalkhátende planten gaat.

Andere antwoorden (1)

Azijn toevoegen aan het water haalt de kalk er niet uit. Als je de kalk er uit wil halen,dan adviseer ik de aquacell waterontkalker. Het kost wat, maar dan heb je wel kalkvrij water. Dit is niet alleen gunstig voor je planten, maar ook voor je wasmachine, je koffiezetapparaat en andere apparaten die "drinken" uit de kraan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Azijn kan zelfs dodelijk zijn voor planten.
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding