Waarom komt mijn eremurus niet op?

Ik heb het al meerdere keren geprobeerd. Een spinachtige wortelstok in een zakje kopen, planten, beschermen tegen vorst, en in het voorjaar: niets! Vorig jaar eentje op een beurs gekocht die op dat moment al groen was en een bloemknop had. Hij heeft gebloeid, is afgestorven, ik heb hem binnenshuis bewaard, in een brede pot met aarde, want hij mocht niet uitdrogen, en nu in het voorjaar: niets! Toen ik de wortelstok op ging graven om hem weg te gooien, was die nog in goede staat. Stevig en met een mooi hart. Maar geen jonge sprieten te zien. Wordt het nog wat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (1)

Omdat een Eremurus twee jaar nodig heeft voordat hij is gesetteld en gaat bloeien. Volgend jaar zul je het, wanneer je de goede verzorging gewoon volhoudt, echt gaan beleven dat je weer rechtopstaande wollige vossenstaarten krijgt die opgebouwd zijn uit allemaal kleine lelietjes.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat artikel hadi k ook gevonden met googelen. Maar ikmaak me niet ongerust over niet bloeien, hij komt helemaal niet op. Terwijl ik hem vorig jaar in bloei gekocht heb.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt hem waarschijnlijk in zijn tweede jaar gekocht. Tweejarige planten bloeien in hun tweede jaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hij is niet tweejarig, hij zou vast moeten zijn en ieder
jaar bloeien.