Mijn Salvia Nemorosa heeft een paar weken na aanplant zwarte wortels, is hij nu nog levensvatbaar?

Na het planten kwam er geen beweging in. Ik heb ze uitgegraven om ze te herplanten, toen constateerde ik dit. De wortels waren nog helemaal in de vorm van de pot waar ze uitkwamen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Mogelijk hebben de planten voor jouw aankoop, te nat gestaan, te lang in het water.
Hierdoor kunnen de wortels gaan rotten
Als je kunstmest bij de planten hebt gegooid, na het planten zijn ze verbrand.
Het is aan te bevelen voordat je een potplant gaat planten, de wortelkluit iets los te maken en potgrond gebruiken in het plantgat, dan is de overgang van de potkluit naar jouw tuingrond minder groot.
Zolang er nog groene delen aan de planten zichtbaar zijn, zouden ze alsnog kunnen gaan groeien.