Kan je korstmos zelf aanbrengen op een muur en welke soort is hier dan het meest geschikt voor?

Ik wil nml graag een tekst schrijven op een muur (en mos zelf droogt te snel uit).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Antwoorden (2)

Nee het is niet mogelijk korstmossen te verplaatsen of te laten groeien op plekken waar het niet zat.
Korstmossen zijn 2 organisme tegelijk die met elkaar samenwerken en niet zonder elkaar kunnen leven.
Het is een schimmel en een alg, dus eigenlijk helemaal geen mos.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het schijnt te kunnen:
http://www.sciencepalooza.nl/2011/12/gebouwen-pimpen-met-korstmossen/
Maar gaat lang duren, want het groeit zeer langzaam.

http://www.cantal.nl/natuurisoveral.nl/h8/stad-info-mossen.htm
Lees vooral het laatste stukje.
Het is niet bekend hoe het precies werkt.

Als je veel tijd hebt zou je wat kunnen testen.
Korstmos van muur schrapen, je hebt dan zowel schimmel als wier te pakken. mengen met water en misschien een wat voedingsstoffen en met een kwast of plantenspuit tegen een muur spuiten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zoiets heb ik op facebook gezien. papje maken en opbrengen met een kwast. Maar of dat mossen waren of korstmossen weet ik niet. Ik denk mos, dat groeit sneller.