Hoe heet de donkerrode boom in het midden ?

Kun je me de naam laten weten van de donkerrode boom in het midden ? Is de boom ouder dan 8 jaren ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is deze foto voldoende duidelijk om te zien of het een vlierbes is ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom is de leeftijd belangrijk? Vraag ik me gewoon af uit nieuwsgierigheid
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan krijg ik een idee hoe snel de boom groeit.

Het beste antwoord

Het is zeker geen rode beuk, die heeft een enkelvoudig blad.
De struik op de foto heeft een meervoudig blad.
Mijn eerste indruk is een roodbladige vlier, die zou dan zeer binnenkort roze moeten gaan bloeien, deze soort geeft geen of bijna geen bessen.
Een duidelijke foto van een blad kan me zekerheid geven.
De boom/ struik lijkt me niet ouder dan 8 jaar

Toegevoegd na 9 minuten:
Mogelijk de Roodbladige Vlierbes 'Black Beauty'
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste eddijst, Is de toegevoegde fot voldoende duidelijk om te zien wat de naam van de boom is ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De gewone vlier met groen blad staat nu op het punt van bloeien.
De platte bloemschermen zitten er nu in, alleen de witte bloemen moeten nog komen
De roodbladige vlieren, staan dus nu ook op het punt van bloeien, alleen bloeien ze roze.
Alles lijkt er dus op, dat het een Vlier is.
De vlier heeft een bijzonder geur aan zijn blad.
Pluk wat blad en kneus het flink, er zit een vreemde, niet lekkere geur aan..
Op internet vond ik tot mijn verbazing dat er meer soorten roodbladige vlieren zijn, ik ken er maar een, dus is het mogelijk dat andere roodbladige soorten misschien niet roze bloeien, maar dat denk ik zelf niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor alle informatie. Ik denk alles te begrijpen en ga de verschillende plaatjes opzoeken.