Hoelang duurt het voordat een 'Acer Palmatum' voor het eerst bloemen krijgt, dus ook zaden.

Ik heb al een aantal jaren een japanse esdoorn in me tuin staan, maar ik vroeg me af wanneer die eindelikk bloemen krijgen. Mijn kennissen hebben er ook een, maar die heeft al bloemen desondanks het een andere soort is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Antwoorden (3)

Meestal bloeit Japanse Esdoorn in de periode Mei/Juni, mits je de plant niet kort geleden hebt gesnoeid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier staat veel in over acers.

Toegevoegd na 5 uur:
Deze site is beter, maar geeft denk ik nog geen echt antwoord. Ik heb alles af gezocht maar wanneer ze nu voor het eerst bloeien?
Van De Acer Palmatum zijn ook weer veel soorten, misschien doe ik je er toch een olezier mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goh, nooit geweten dat ene japanse esdoorn ook kan bloeien!
de gewone esdoorn wel, daarvan zie je nu, in april overal de zaailingen van de helicoptertjes opkomen.
Vandaag weer honderd uitgetrokken.

ik heb eens op internet gekeken, en ze kunnen inderdaad bloeien. Maar na hoeveel jaar weet ik niet.
misschien pas na een bepaalde grootte bereikt te hebben?
zal er eens op letten. Ik fiets langs een tuin met een hele mooie grote als ik naar mijn werk ga.