Wat kan ik het beste met deze rhododendron doen (zie foto)..snoeien of zo laten?

Deze rhododendron heb ik vorig jaar geplant. Eind zomer vorig jaar kwamen er ineens weer knoppen aan , maar deze zijn nooit uitgekomen, zie foto. Komen die alsnog uit of moet ik snoeien o.i.d.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou het nog niet meteen snoeien. Mijn planten hebben soms heel lang nodig voor de knoppen mooi kunnen uitkomen. Een van mijn planten heeft er 3 jaar over gedaan, maar nu is hij wel heel mooi in bloei. Ik zou er nog wat meer over opzoeken want volgens mij verschilt dat van plant tot plant.

De bloemknoppen van een gewone Rhododendron, zitten er bijna een jaar in. Al tijdens de bloei, worden de bloemknoppen voor het jaar er op gevormd. Dus zitten de knoppen er 12 maanden per jaar in de plant. Dus NEE, niet snoeien, wel direct na de bloei de oude bloemen er uit breken, dat komt ten goede van de nieuwe bloemknoppen die dan worden gevormd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100