Hoeveel compost heb ik nodig voor 100 m2 moestuin, circa 10 cm dik?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou nooit compast op mijn moestuin strooien, het bevat namlijk vaak nog vele onkruidzaden.
Probeer het met natuurlijke mest (koeien) met veel stro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik de compost van de gemeente ( GFT compost) om mijn groente in te kweken. het is 100 % onkruidzaden vrij!!
Vroeger was dat niet zo.
per 100 m2 1 cm dik heb je nodig 1 m3.
Zo is dat makkelijk te onthouden.
In mijn groente tuin heb ik het 15 cm dik gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
folkert, natuurlijke koemest is eigenlijk niet meer aan te komen, tegenwoordig is het allemaal drijfmest.
Vroeger toen er nog wel oude koemest verkrijgbaar was, zat juist daar ook heel veel onkruidzaad in, heel veel stro en veel water.

Het beste antwoord

100 x 0,10 = 10m³, oftewel 10.000 liter
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ 250 tot 500 zakken. (van 20 tot 40 liter compost per zak)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee!!!! Compost mag je niet zuiver gebruiken, je moet het inwerken en mengen met de bestaande grond. Compost is veel te straf.
Voor potgrond, die een mengsel is van compost en grond is het bovenstaande juist.
bamibal
9 jaar geleden
@Evarist61: Er wordt gevraagd naar 10 cm compost. De vraag vermeld niet of de vraagsteller van plan is om het later door te spitten. Mijn antwoord klopt gewoon. Bedankt voor de min.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lees nu pas her antwoord op mijn vraag. Bedankt Bamibal.