Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hoog wordt de fargesia murieliae ( bamboo) in een bak op het balkon?

De bak is ca 1 meter lang en 30 cm breed en zo'n 40 cm diep. Ik wil er twee bamboo planten in zetten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
978

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bamboe's zijn eigen buitenbeentjes in de plantenfamilie.
Het zijn grassen, maar ook houtachtig, dus zijn het eigenlijk stuiken.
Ieder jaar komen er uit de grond nieuwe scheuten die in een hele korte tijd groot zijn.
Deze nieuwe scheuten groeien het jaar er op nooit meer hoger!
Wel komen er volgend jaar weer opnieuw nieuwe scheuten, die dan meestal iets hoger zijn dan de scheuten van het jaar er voor.
Dit gaat net zo lang door, totdat het voor de soort, een max. hoogte heeft bereikt.
Zet je deze bamboe echter in een bak, dan zal de groei aanzienlijk minder zijn, dus minder hoog worden.
Jouw bak van slechts 40 cm. diep, zal dus grote invloed hebben op de hoogte van de bamboe.
Ook het onderhoud van op tijd water en mest geven hebben hier invloed op.
Waarschijnlijk zal jouw bamboe, hooguit 1.50 m. worden, of minder.
Eigenlijk moet jouw bak 2x zo breed en diep zijn, voor een goed resultaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je uitgebreide uitleg, stiekum hoopte ik al dat de bamboo niet zijn volledige hoogte zal bereiken ( max 3 meter) Met 1.50 ben ik dus dik tevreden!

Andere antwoorden (2)

'Bamboe word ongeveer 2 tot 3 meter hoog.
Maar hij gaat ook heel erg de breete in groeien, want hij wortelstekt zichzelf.
Op een gegeven moment kunnen de wortels zelfs je bak kapot drukken, licht wel aan het materiaal waar de bak van is gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een bak van 40 cm diep zal hij niet zo hoog worden : bij mij staat hij in een theekist (gebeitst, en met worteldoek erin) op mijn balkon, en hij is al jaren ong. 1 1/2 m.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding