Struik in onze tuin schadelijk voor schapen?

Er staat in onze tuin een struik waarvan ik niet weet hoe hij heet. Binnenkort krijgen we schaapjes. Ik zou graag weten wat de naam van de struik is en of het kwaad kan hem te laten staan. Weet iemand of hij giftig is voor schapen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

het is een van de meer dan 100 soorten spierstruiken ( Spireae)
Het is me niet bekend of deze struik mogelijk giftig is.
Ik heb er nooit van gehoord.
Toch is het altijd goed oppassen voor wel of niet giftig voor schapen, het is niet van alle struiken bekend of ze giftig zijn.
Iedere eenjarige, tweejarige, vaste planten of struiken kunnen voor een schaap giftig zijn, dus goed afzetten, dat ze alleen maar op het gras kunnen lopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
Jij bent echt wel een kenner van bloemen en planten lijkt me Edje. Dat je zoveel kan herkennen van soms zo'n kleine fototjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alle meest gangbare tuin en wilde planten ken ik wel en vergeet niet dat een bepaalde groep gangbare planten ook in de meeste tuinen voorkomen.
Ik ben van beroep natuurhovenier en loop al bijna 60 jaar tussen het groen.