Mag ik op nat gras sproeien tegen onkruid?

Ik zou morgenvoormiddag men gazon willen sproeien tegen onkruid. (Sylvanet, Dicotex of dergelijke). In de voormiddag is het gras echter nog nat door de dauw. Heeft dit een negatieve invloed op de werking?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
18.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op alle verpakkingen staan de optimale voorwaarden beschreven van het middel.
Waarom dan hier deze vraag?
Voor ieder middel kunnen optimale voorwaarden verschillend zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de meeste produkten staat idd de ideale temperatuur en niet als er regent verwacht wordt binnen x uur. Maar niet als het gras al vochtig is. Het gaat mij niet zozeer over een specifiek produkt maar het is meer de algemene werking dat me interesseert. Wordt het produkt bij natte planten sneller opgenomen of net minder snel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een bepaald product sproei je in een bepaalde concentratie.
Hoe natter het gras is, hoe meer vocht er van in het sproeimiddel komt, hoe lager de concentratie er van, hoe minder het werkt.

Het beste antwoord

Ik heb een vrijwel letterlijk voorbeeld van product R
Wanneer toepassen:
R... dient te worden toegepast op groene onkruiden.
Behandelen op een dag met zacht weer (12 - 25°C) zonder regen, noch wind. regen binnen 4 tot 6 uur na toepassing kan de werking verminderen.
Bij voorkeur spuiten op een droge vegetatie.

Op veel van de producten staat op na hoeveel tijd ze regenvast zijn. Als het meteen regenvast is, dan denk ik dat je het op nat gazon kan doen.

Bij voorkeur droog wil toch zeggen dat het niet zo goed is op nat.
Want of het water er nu al is als je spuit of het water na vijf minuten komt... het product krijgt met een een verdunning.