Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de uitlopers van deze gekapte boom tegengaan?

Ik wil graag van de uitlopers van deze vorig jaar gekapte boom af. Hoe kan ik dat het beste doen, zonder dat mijn nieuw geplante boom en struiken die ernaast staan wordt aangetast? Op de stob zelf loopt niets uit. Snoeien heeft geen zin. Is Round-Up misschien een goede oplossing? Ik dank jullie vriendelijk voor een eventuele oplossing.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
14.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een iepenboom, heeft een zeer uitgebreid wortelgestel.
De wortels groeien net zo ver van de stam af, als de boom hoog is ( was )
Komt bij, dat iepen toch al heel makkelijk wortelopslag maken, staan ze bekend om.
Als je ze laat staan, worden het gewoon weer nieuwe bomen.
Uit bijna ieder stukje wortel kunnen nieuwe takjes ontstaan.
De boom is nu wel weg, maar onder de grond, ' weten' de wortels nog niet dat de boom zelf weg is, dus ze blijven alsmaar sappen naar boven stuwen.
Alles af knippen en als ze opnieuw gaan uitlopen, giet er schoonmaak azijn over heen, dan verbrand het.
Dit vol blijven houden, maar je kan nog jaren lang opslag van de boom verwachten.
Of met een minigraver al de wortels opgraven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om zo snel mogelijk van de gehele stronk (en delen van de wortels) af te komen, en dan ook nog op een milieuvriendelijke manier, is met een stobbenfrees.
Via onderstaande link is te zien hoe dat werkt.

https://www.youtube.com/watch?v=LUgDHTFOoTk
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding