Hoe veel hazelnoten kun je plukken in een uur?

Ik wil op een boerderij in de zomer hazelnoten gaan plukken op een plantage. Hoeveel KG kan ik plukken in een uur gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt er totaal aan hoe snel jij plukt :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn vraag was niet hoeveel ik pluk. maar hoeveel iemand gemiddeld plukt in een uur. Bij voorbaat dank :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn de struiken laag of zijn ze hoog, zit er veel aan of juist weinig.
Tieners zijn leniger en zullen meer noten plukken dan de meeste volwassenen met rugpijn.
Het is een onmogelijke vraag, had al lang weg moeten zijn.
Wil je echt informatie, doe er dan je best voor en vraag het bij een hazelnoten kweker.
Verdiep je daar nu eerst in, voordat je er naar toe gaat.

Het beste antwoord

Hazelnoten worden ongelijk rijp.
Ze groeien in een soort bolster, die de verpakking vormt van de noot.
Ze worden niet geplukt.
De rijpe noten vallen van zelf uit de boom, of worden er uit geschud.
Onder de bomen worden er kleden of zeilen gelegd voordat het schudden begint.
Je zal ze dus moeten rapen en niet plukken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om dan nog maar een keer mijn vraag te stellen. Hoeveel KG raapt een volwassen mens gemiddeld in een uur?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je snapt er nog niet veel van.
Als de noten er worden afgeschud, vallen ze op kleden.
Die pak je met noten en al op en schud dat in een mand.
Hierna worden ze gesorteerd en gedroogd.
En al zou je ze moeten oprapen, hoe weet ik nou hoe handig je daar in bent en hoeveel noten er onder een struik liggen.
Als er maar een klein beetje onder ligt zal je goed moeten gaan zoeken, dus zal je niet veel rapen per uur.