In de tuin staat een oud ligbad, is het mogelijk om daar een waterlelie levende in te houden? Hoe?

Bloeit een waterlelie in een oud ligbad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou wel moeten lukken:
http://www.tuinbase.nl/tuininfo/23/minivijver
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik sluit me aan bij crea: wel zou ik dan voor een mini-waterlelie gaan.

Het beste antwoord

In een oud ligbad kan je perfect een waterlelie houden, mits het een kleine of dwergsoort is en bloeien als er voldoende zon op staat.
Sommige soorten kunnen beter vorstvrij overwinteren, bij aanschaf dus best vragen welke lelie winterhard is.
Waterlelies vragen om goed te kunnen bloeien voldoende zon, plant ze dus niet in de schaduw van een boom of struik.
Geef de waterlelie een voedzame, kleihoudende bodem en gebruik bij voorkeur een speciale waterleliemand.
Houdt u aan de opgegeven waterstand.
Zet een waterlelie nooit onder een fontein of waterval, de continu neervallende druppels zullen funest zijn voor blad en plant.
Z512099