hebben meer hooiwagens deze tekening?

Vanmiddag kwam ik een hooiwagen tegen. (zie foto)
Ik ben het beestje eens gaan bestuderen en zag dat er op zijn achterkant een ''gezichtje'' stond.

Ik kan er geen plaatjes of tekeningen van vinden, maar is dit een normaal patroon voor het achterste van een hooiwagen?
Of heb ik een leuk uniek exemplaar gespot.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, ik krijg meteen kippenvel!
Antoni
9 jaar geleden
Ligt deze "goed" of ondersteboven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij ligt goed Antoni:)

Antwoorden (3)

ik denk dat dit toevallig is, leuke foto trouwens, ik ben niet zeker maar ik denk dat dit redelijk uniek is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn heel veel soorten hooiwagens, ik denk niet dat dit een standaard patroon is voor een hooiwagen maar wel van een bepaalde soort hooiwagen. Bij de Rode hooiwagen zie ik wel die "ogen" terug, maar of die van jou een Rode hooiwagen is kan ik niet met zekerheid te zeggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is meer een gevalletje fantasie, net zoals je bij het kijken naar wolken of inktvlekken allerlei figuren kunt zien. Als een hooiwagen vlekjes op z'n lijf in een bepaald patroon heeft kan je er vrij gemakkelijk een gezicht in zien. Zo heb ik er nog een gevonden, waar je een masker met dicht bij elkaar staande ogen en een brede grijns in kunt zien. Kijk maar op de afbeelding.
Per soort hooiwagen is er wel overeenkomst in het vlekkenpatroon te zien. De foto's op de site die ik als bron vermeld bekijkend valt het me op dat vooral de vrouwtjes een tekening hebben die je als gezicht zou kunnen zien.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt, het menselijk brein is ook ingesteld om gezichten te detecteren... Toevallig kwam ik vanmiddag nog een hooiwagen tegen, ook deze heb ik eens bekeken om te kijken naar ''gezichtjes''.
Ook deze hooiwagen had een soort stipjes op een rij, ik kon er enigszins een gezichtje van maken, maar niet zo goed als bij mij eerste exemplaar. Ik denk dat ik nu genoeg weet over mijn geleedpotige vraag! :)
De hooiwagens die ik gisteren en vanmiddag tegen ben gekomen, hebben stipjes waar je verschillende gezichtjes in kan zien,, het is maar net hoe de stipjes staan. Trouwens mooie toevoeging van een hooiwagen met maskertje Amadea! Bedankt iedereen!