Hoe verwijder ik Japanse Holpijp?

Mijn voortuin wordt momenteel overwoekerd door Japanse Holpijp. Ik heb al diverse initiatieven ondernomen, echter zonder resultaat. Je kunt het ook bijna zien groeien! Na verwijdering komt het weer terug en binnen 1 maand staat het bijna weer een meter hoog.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
4K
SimonV
9 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan:
http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=10&t=11162
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in jouw topic hebben ze het over azijnzuur, en verderop juist over kalk strooien. nu weet ik dat je heermoes makkelijk weg krijgt met keukenazijn, omdat de stengels juist veel kalk nodig hebben.

Antwoorden (1)

Plaats je hand zo dicht mogelijk op/in de grond rond de stengel.
Trek nu de stengel uit de grond+ een stukje zwarte wortel.
Hierdoor verzwak je deze plant.
Het is heel belangrijk dat er een stukje zwarte wortel aan blijft zitten, anders loopt de plant weer erg snel uit.
Hierna even bij houden, of een deel laten staan het is een mooie wintergroene plant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je reactie. Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd. Rest me waarschijnlijk niets anders dan mijn vooruin helemaal af te graven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou ik niet doen hoor, wortels zitten heel diep.
Als je met uittrekken begint, moet je het wel bij houden en niet weer een half jaartje wachten.