Hoe redden we deze appelboom?

We zien dat onze appelboom het niet makkelijk heeft. Water heeft hij genoeg gekregen. Wat kan dit zijn? En wat kunnen we doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Het lijkt schimmel.
Herhaaldelijk spuiten met een anti-schimmelmiddel zou moeten helpen.
bamibal
9 jaar geleden
Het is meeldauw.
Rieneke1
9 jaar geleden
Viri, het is nu echt weer voor de schimmels om toe te slaan, maar nu je het zegt, de blaadjes zien er ook aangetast uit.
We zullen moeten wachten op ed om ons uit de brand te helpen :)

Het beste antwoord

Na een zeer natte winter, is er ook een zeer droge periode geweest, daarna weer nat.
De wortels van een appelboom moeten zich steeds aanpassen, dat gaat ten koste van zijn natuurlijke weerstand.
De boom wordt dus zwakker.
In dit zeer zachte voorjaar zijn er wat meer beestjes, schimmels en virussen dan normaal.
De toch al zwakke appelboom, heeft daar last van en ziet er ' raar' uit.
Maar hij groeit goed, pluk als je dat wilt, al die zieke en aangetaste blaadjes er af
Je mag ze ook laten zitten.
Geef wat extra zeewierkalk en een goede organische mest.